Idegen nyelvi mérést tartanak az iskolákban

Teach

Budapest, 2019. május 22., szerda (MTI) – Idegen nyelvi mérést tartanak az iskolák 6. és 8. évfolyamos tanulóinak angol és német nyelvből szerdán – közölte az Oktatási Hivatal az MTI-vel.

A mérés mindenkit érint, aki első idegen nyelvként angolt vagy németet tanul, és azt vizsgálja, hogy a tanulók tudása az első tanult idegen nyelvből megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek.
A hivatal tájékoztatása szerint a 6. osztályosok A1-es, a 8. osztályosok pedig A2-es szintű feladatlapot kapnak. A feladatsorok két részből állnak (hallott és olvasott szöveg értése), és kitöltésükre 2×30 perc áll rendelkezésre.
A 6. évfolyamon angol nyelvből mintegy 71 400, német nyelvből több mint 24 400, a 8 évfolyamon angol nyelvből mintegy 62 300, német nyelvből közel 22 500 tanuló vesz részt a mérésben.
Az eredményeket az érintett általános iskolák az OH által kiadott javítókulcsok alapján állapítják meg. Az elvégzett vizsgálatok tanulói és intézményi adatait az iskoláknak – idegen nyelvenként és évfolyamonként – június 12-ig kell közzétenniük honlapjukon, illetve megszokott kommunikációs csatornájukon, valamint elküldeniük az OH-nak – közölték.

bog \ bhi

MTI 2019. május 22., szerda 9:44

Ha teheted, támogass bennünket!


Köztudomású, hogy a magyar független és ellenzéki sajtó erőtlen és kiszolgáltatott, ezért szinte minden orgánum támogatást kér, mert támogatásra szorul. Mi aztán pláne - ez nem panasz, csak tény :). Ha teheted, és támogatsz bennünket, azt hálásan köszönjük! Ide kattintva indíthatod el a Paypal Donate segítségével a támogatásodat - már 1000 forint is sokat segít!>>

About Káró Adrienn

Weboldal szerkesztő és szövegíró vagyok. Az internetet lényegében a kezdetek óta használom. Saját weboldalaim működtetésénél fogva mindig a hiteles információk átadására törekedtem. Az elmúlt húsz év alatt az internet egy turkálóvá nőtte ki magát, ahonnan igyekszem megtalálni és megmutatni a valódi értékeket.

View all posts by Káró Adrienn →