Új mobilapplikáció segíti a mentést ősztől

Bemutatták a mentőhívást gyorsabbá tevő ÉletMentő mobiltelefonos applikációt

Budapest, 2019. április 4., csütörtök (MTI) – Új mobilapplikáció segíti a mentők munkáját ősztől; az ÉletMentő elnevezésű alkalmazás gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást a segítségre szorulók számára – jelentették be az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a fejlesztő cég közös csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója elmondta, az applikáció nagyban megkönnyíti a mentők munkáját, hiszen az előre feltöltött fontosabb egészségügyi adatokat (vércsoport, cukorbetegség, életkor, gyógyszerérzékenység) a diszpécserközpont azonnal látni fogja.
Ezen kívül az applikáció elsősegélynyújtáshoz szükséges információkat is tartalmaz, de a tervek szerint látható lesz rajta a bajba jutotthoz legközelebb eső sürgősségi ellátóhely, patika és gyermek sürgősségi osztály is – ismertette.
A főigazgató hozzátette: a rendszer a segítséget kérő pontos helyét is meghatározza, de jelzi azt is, ha telefonja lemerülőben van, így a mentődiszpécser nem fog hívást kezdeményezni a készülékre.
Budai J. Gergő, az applikációt kifejlesztő Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy a digitalizáció adta lehetőségeket igyekeznek a közjó szolgálatába állítani.
Kifejtette: az applikációval a mentők egy gombnyomással hívhatók, és az előre feltöltött betegadatok a helykoordinátával együtt jelennek meg az úgynevezett mentési lapon a diszpécserközpontban.
Kitért arra, hogy az applikáció Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban már működik, és az ott szerzett tapasztalatokat felhasználták a magyar változat fejlesztésében. Jelezte, a magyar applikációval a másik három országban is lehet segítséget hívni, és olyan egyértelmű ikonokat tartalmaz, amelyek segítenek a diszpécsernek megérteni a problémát például abban az esetben, ha a mentést kérő nem tud beszélni.
Az alkalmazás mind Android, mind iOS rendszeren elérhető, és minden mobilhálózaton működik.
Filip Malenak, az applikáció fejlesztője elmondta, Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban eddig egymillióan töltötték le az életmentő applikációt, és harmincezer segélyhívás érkezett ezen keresztül.

Bemutatták a mentőhívást gyorsabbá tevő ÉletMentő mobiltelefonos applikációt
Budapest, 2019. április 4. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumi tagja és a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese (b), Filip Malenak, az applikáció fejlesztője (k) és Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója (j) a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat mentőhívást megkönnyítő és a segítségnyújtást gyorsabbá tevő ÉletMentő applikációjának magyarországi bevezetését bejelentő sajtótájékoztatón az Országos Mentőszolgálat Budapesti Mentésirányító Központjában 2019. április 4-én. MTI/Bruzák Noémi

bed \ bzt

MTI 2019. április 4., csütörtök 12:57

Borítón: Budapest, 2019. április 4. A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat mentőhívást megkönnyítő és a segítségnyújtást gyorsabbá tevő ÉletMentő applikációja a magyarországi bevezetését bejelentő sajtótájékoztatón az Országos Mentőszolgálat Budapesti Mentésirányító Központjában 2019. április 4-én. MTI/Bruzák Noémi

Ha teheted, támogass bennünket!


Köztudomású, hogy a magyar független és ellenzéki sajtó erőtlen és kiszolgáltatott, ezért szinte minden orgánum támogatást kér, mert támogatásra szorul. Mi aztán pláne - ez nem panasz, csak tény :). Ha teheted, és támogatsz bennünket, azt hálásan köszönjük! Ide kattintva indíthatod el a Paypal Donate segítségével a támogatásodat - már 1000 forint is sokat segít!>>

About Káró Adrienn

Weboldal szerkesztő és szövegíró vagyok. Az internetet lényegében a kezdetek óta használom. Saját weboldalaim működtetésénél fogva mindig a hiteles információk átadására törekedtem. Az elmúlt húsz év alatt az internet egy turkálóvá nőtte ki magát, ahonnan igyekszem megtalálni és megmutatni a valódi értékeket.

View all posts by Káró Adrienn →