Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak késés esetén

Repülő
Hagyd a dagadt ruhát másra

Budapest 2019. július 3., szerda (MTI) – Akár a repülőjegy teljes árát is vissza kell téríteni az utasoknak egy járat késése vagy törlése miatt – közölte Borbély Zoltán közlekedési szakjogász szerdán az M1 aktuális csatornán.

A szakember azt mondta, erre tipikus példa, ha az egyhetes nyaralásra valaki kétnapos veszteség mellett már nem akar elutazni. Mivel a tisztálkodás és a pihenés alapvető szükséglet, három órán túli késés esetén, az esetleges szállás költségeit is meg kell téríteni az utasoknak – tette hozzá. Ismertette, ezeknél az eseteknél elsősorban a légitársaság a felelős, de bizonyos esetekben az utazási irodától is igényelhető a visszatérítés. A légitársaság a kárenyhítési, kártérítési kötelezettség alól csak akkor mentesül, ha a hiba az ellenőrzési körén kívül, elháríthatatlan ok miatt történik. Ha a gép a légitársaság tevékenysége során sérül meg, az nem mentesíti a társaságot – hangsúlyozta. Közölte, ezekben az ügyekben a nemzeti bíróságok járnak el, de a montreali egyezmény egyszerűsíti és maximalizálja a kárenyhítést, kártérítést, amelyeket a bíróságok nem léphetnek túl. Ezeknek az ügyeknek nemcsak kártérítési, hanem fogyasztóvédelmi vonatkozásai is vannak – emelte ki Borbély Zoltán.

blni \ gfp

MTI 2019. július 3., szerda 10:39

About Káró Adrienn

Weboldal szerkesztő és szövegíró vagyok. Az internetet lényegében a kezdetek óta használom. Saját weboldalaim működtetésénél fogva mindig a hiteles információk átadására törekedtem. Az elmúlt húsz év alatt az internet egy turkálóvá nőtte ki magát, ahonnan igyekszem megtalálni és megmutatni a valódi értékeket.

View all posts by Káró Adrienn →

Vélemény, hozzászólás?